Exposició a la Casa Bardín

Exposición “Timing” de Perceval Graells, comisariada por Lucia Romero

L’exposició que es presenta sota el títol “Timing” és una doble mostra de l’artista Perceval Graells, artista abstracta de trajectòria internacional. “Timing” proposa una reflexió introspectiva plasmada a través del gest, la taca, materials trobats i elements fortuïts que cobren sentit en un moment determinat.

Per una banda, ens ofereix el projecte sobre paper, “365 Degrees”, amb 365 peces, realitzades al llarg de tot l’any 2018; des de l’1 de gener fins el 31 de desembre. La disposició de les peces segueix el calendari de l’any i cada composició de les obres fa referència a un mes. La importància de tota la sèrie radica en la capacitat de l’artista a crear cada dia, en un moment escollit, una peça. En paraules de l’artista “duia sempre la bossa amb material per a poder treballar quan fora el moment adequat”. Aquesta declaració demostra com l’artista s’autoimposa una disciplina de treball, per a dur a terme aquesta sèrie i així tractar l’evolució de la seua pròpia existència a través del temps. “365 Degrees” mostra una àmplia proposta plàstica i tècnica que s’observa a través de la incorporació d’elements trobats, d’elements naturals, grafit, colors, textures i s’inicia la incorporació del fil cosit en l’obra de l’artista com a concepte de ferida.

D’una altra banda, ens introdueix “Untold Tales” amb obres que mostren la reflexió de l’artista al voltant del tema de la identitat i del pas del temps, creades a partir de velles fotografies trobades durant una estància als EEUU. Perceval Graells mitjançant la seua interacció els dota d’una segona vida, una segona història i una memòria que havien perdut. Trasllada amb les seues intervencions una preocupació per la pèrdua de la identitat i l’acció del pas del temps.

Lucia Romero
Historiadora i Crítica d’Art
Comissària

Descàrregues

Full de sala (PDF)

Catàleg de l’exposició (PDF)

 

 

LUCENTUM TOSSAL DE MANISES

Yacimiento Lucentum Tossal de Manises en Alicante

El Tossal de Manises és el solar de la ciutat romana de Lucentum, l’antiga Alacant, desenvolupada amb probabilitat a partir d’un assentament ibèric situat en el cim. Es localitza en la part superior d’una elevació (tossal) al costat de la mar, que aconsegueix els 38 metres d’altura, a 3´5 km. del centre de la ciutat moderna, en el barri de la Albufereta… L’horari d’obertura al públic és de 10 a 14h i de 15.30 a 17:30h i els diumenges i festius de 10 a 14h El jaciment es podrà visitar de manera lliure o en visita guiades i també assistir a una visita teatralitzada Els horaris de visites guiades són de dimarts a divendres a les 12h, els dissabtes a les 11h i 16h i diumenges i festius a les 12h. en aquest enllaç podrà comprar la seua entrada

https://www.instanticket.es/#/detalle/38097@Janto_SAB/TMLUCENT

La visita teatralitzada serà els dissabtes a les 12h. i en aquest enllaç podrà adquirir la seua entrada

https://www.instanticket.es/#/detalle/TEATRALIZADAYAC@Janto_SAB/TMLUCENT

TCHAIKOVSKY 180

ADDA·SIMFÒNICA

Denis Kozhukhin, piano.
Josep Vicent, director titular.

Adams, Short Ride on a Fast Machine.

Rachmaninov, Concierto para piano nº3.

Tchaikovsky, Sinfonía nº6 “Patética”.

  DOBLE SESIÓN:

1ª sesión:  18.00h 

2ª sesión:  21.00h 

 

 

Exposició EAC 2020

L’exposició col·lectiva del XX Concurs Trobades d’Art Contemporani, reuneix els dotze artistes i les seues propostes expositives seleccionades d’entre les 74 sol·licituds presentades. Entre les propostes trobem instal·lacions, escultures, pintures, fotografies, vídeos i gravats que afronten temes tan actuals com l’ecologisme, el feminisme, la crisi humanitària dels refugiats, la transformació del paisatge, els conflictes socials o l’especulació urbanística.

Descàrregues

Catàleg de l’exposició EAC2020

Taula: “Paraula d’Autor@s”

“Paraula d’Autor@s” és el nom que rep aquesta taula virtual a través de plataforma online que es projectarà en directe en la planta baixa de la Casa Bardín amb la participació de diversos autors i que s’emmarca dins de la XXVIII Mostra de Teatre Espanyol d’Autors Contemporanis.

Més informació al web: http://muestrateatro.com/

Inauguració exposició EAC2020

L’exposició col·lectiva de el  XX Concurs Trobades d’Art Contemporani, reuneix els dotze artistes i les seues propostes expositives  seleccionades d’entre les 74 sol·licituds presentades. Entre les propostes trobem instal·lacions, escultures, pintures, fotografies, vídeos i gravats que afronten temes tan actuals com l’ecologisme, el feminisme, la crisi humanitària dels refugiats, la transformació del paisatge, els conflictes socials o l’especulació urbanística.

Presentación de la revista “Canelobre, 71”

Presentació de la revista Canelobre, 71: La guitarra y Alicante. Una historia de futuro

Els instruments de corda premuda, en el seu doble vessant culta i popular, han sigut acollits a Espanya amb una estima i consideració singular. Durant segles, importants guitarrers, guitarristes i pedagogs, al costat d’una plèiade d’aficionats i amants d’aquest instrument han situat a la guitarra en un lloc preferent del nostre entorn sociocultural. En aquest sentit, és oportú recordar les paraules de l’historiador i crític musical Gilbert Chase, fent referència a aquesta circumstància: «És un fet interessant que, mentre en el regne de la música vocal va predominar la influència italiana a Espanya, en el domini de la música instrumental el geni espanyol va exercir una forta influència sobre els compositors italians. L’explicació està probablement en el fet que els mestres no van anar principalment cantants, sinó dansaires i instrumentistes, mestres sobretot d’aquest fascinant instrument, la guitarra, que la seua potent i transcendental influència no ha sigut mai prou reconeguda… ». Aquesta tradició es remunta en el temps i ha estat present en la nostra cultura de forma continuada durant diversos segles.

Podem afirmar que no hi ha un altre instrument musical tan versàtil, que haja arribat a prevaldre de manera brillant en camps tan diferents com el contrapunt renaixentista o la música flamenca, passant pel jazz, el pop, el rock, la música tradicional i popular, la denominada culta o clàssica i en altres gèneres i variants instrumentals. Aquest important patrimoni cultural té a Espanya el seu origen i una part molt important del seu desenvolupament.

El present número de Canelobre està dividit en dues parts. La primera consta de sis treballs que ofereixen diferents perspectives: evolució històrica i organològica de la guitarra, arrels etimològiques, relació amb les arts plàstiques i la literatura i un recorregut pel seu recent ús com a símbol en el comerç i la publicitat  de marques i productes.

La segona part, i la més extensa, se centra en mostrar i documentar l’estreta vinculació que la província d’Alacant ha mantingut amb la guitarra des de fa més de tres segles. Juan de Dios Aguilar Gómez, en el seu llibre Història de la música a la província d’Alacant, fa referència a aquesta circumstància afirmant que en estudiar aqueixa tradició musical era fàcil constatar que «…estrany era l’alacantí que no sabia *tañer la guitarra amb més o menys perfecció…». Els treballs s’han agrupat en apartats a través dels quals hem intentat abastar organitzadament cadascun dels àmbits en els quals es concreta aquesta relació. Així, s’aborda la història de la guitarra clàssica a Alacant, la presència de la guitarra en altres gèneres musicals, el lloc d’Alacant com a referència internacional en l’ensenyament i difusió de l’instrument i el paper jugat per les institucions en tot aquest insòlit i afortunat desenvolupament.

*Extracte del text de Ignacio Rodes Biosca en la introducció del Canelobre, 71

Descàrregues

Invitació de l’activitat (PDF)

DIA DE LA GUITARRA

ADDA·SIMFÒNICA

Juan Carlos Lomónaco, director convidat

Nacho Rodes, guitarra

Aaron Copland, Tres Esbozos Latinoamericanos                                        11:00 I.  Tornada                                             03:00 II. Paisatge Mexicano                           04:00 III. Dansa de Jalisco                            04:00 Heitor Villa-Lobos, Concert per a guitarra i xicoteta orquestra     22:00 I.   Allegro preciso                               06:00 II.  Andantino e andante                   11:00 III. Allegretto non troppo                 05:00 Rodolfo Halffter, La madrugada del panadero Op.12a                             15:00 I.  Entrada II. Escena i Dansa primera III. Dansa segona IV. Dansa tercera V.  Dansa cuarta VI. Nocturno VII. Dansa final Silvestre Revueltas, Redes: Suite (1934-1935)                                              16:00 I.    El pescador; El funeral del niño       10:00 II.   Molto adagio-Allegro agitato           06:00

Pin It on Pinterest