Cicle “Alacant en femení”. Carmelina Sánchez Cutillas, de la cendra al foc

18 novembre 2021 / 7:30 PM - 9:00 PM

El cicle “Alacant en femení. Dones d’ahir i de hui”, naix amb l’objectiu de donar a conéixer a dones de la nostra província que destaquen o han destacat en diferents àmbits de la cultura com l’art, la literatura, la ciència, l’esport, la política o la gastronomia, entre altres, amb la finalitat de posar en valor les seues figures i reivindicar el paper fonamental de la dona en la nostra societat.

En aquesta ocasió, la quarta xarrada del cicle està dedicada a una dona de l’ahir, l’escriptora i historiadora Carmelina Sánchez-Cutillas (Madrid, 23 de juny de 1921 – València, 22 de febrer de 2009), l’any declarat per l’Acadèmia Valenciana de la Llengua com a Any Carmelina Sánchez-Cutillas, sumant-nos així al seu reconeixement i record.

Aquesta insigne autora va estar especialment vinculada a Altea, on va viure gran part de la seua vida i és neta de Francesc Martínez i Martínez historiador i folklorista, que dona nom als premis d’Assaig i Investigació que concedeix l’IAC Juan Gil-Albert en col·laboració amb l’Ajuntament d’Altea. També tenim publicats per aquesta institució diversos llibres de l’autora.

Conferenciant: Joan Borja i Sanz (Altea, 1968), Mestre per l’Especialitat de Ciències, Llicenciat en Filosofia i Lletres i doctor en Filologia Catalana. Autor de més d’una trentena d’obres. És un dels “comissaris” de la celebració de l’Any Carmelina Sánchez-Cutillas, al ser un gran expert en l’escriptora “alteana”, a la qual va arribar a conéixer i entrevistar.

18 novembre 2021

Correu electrònic:
Visualitza el lloc web de Organitzador

Casa Bardín
Calle San Fernando, 44
Alacant, 03005
Visualitza el lloc web de Recinte