Cicle “Patrimoni. Art en Valor”: La Calaforra d’Elx

25 abril / 11:00 AM - 12:30 PM

Aquesta iniciativa organitzada per l’IAC Juan Gil-Albert, pretén al mateix temps descobrir i posar en valor el patrimoni alacantí de la mà de professors, historiadors o crítics d’art, i amb la presència d’una obra artística representativa dels diferents llocs de la nostra província, una sessió mensual per a convidar al públic a descobrir i poder apreciar el seu valor artístic.

En aquesta sessió es presentarà la Fortalesa, d’origen islàmic, concebuda com a torre de vigilància dins del seu emplaçament com a part de la muralla defensiva del període andalusí d’Elx. L’edificació de la torre almohade data de fins del segle XII o principis del XIII. La torre de planta quadrangular defensava l’entrada des del camí procedent d’Alacant més important a la Vila Murada. En la seua realització es van utilitzar murs de maçoneria revocats, amb carreus en la base i a les Cantonades. La fortalesa va albergar la lògia il·licitana número 149 i hui dia a les seues sales es pot contemplar en els sostres frescos i fins i tot en el sòl símbols maçònics. Els afegits dels merlets i les finestres neoarabs són del segle XIX, amb il·luminació zenital.

L’activitat serà conduïda per Pedro Félix Jover Ibarra, llicenciat en Geografia i Història per la Universitat d’Alacant. Professor d’Història i Valencià en el Col·legi Santa María d’Elx. Memòria de la Llicenciatura: “Tipologia notarial de l’arxiu municipal d’Elx en el segle XVIII: protocols de l’escrivà Don Pedro Pascual de Ganga (1786-1800). Actualment és Membre de la Comissió permanent de Patrimoni Cultural, Arquitectura, Història i Identitat de l’Ajuntament d’Elx.

.

11:00 AM - 12:30 PM