Descobreix “Autorretrato de Bushell y Laussat”

13 març / 11:00 AM - 1:00 PM

Cicle “Descobreix una obra d’art” – Autorretrato de Bushell y Laussat

El dissabte 13 de març a les 11.00 h a l’Auditori de la Fundació Mediterrani a Elx, reprenem en 2021 el nostre cicle “Descobreix una obra d’art” amb l’obra Autorretrato de Bushell y Laussat del pintor Francisco Bushell i Laussat.

Aquesta iniciativa, en la línia del consolidat cicle “Descobreix una obra d’art”, pretén al mateix temps descobrir i posar en valor el patrimoni artístic alacantí.  De la mà d’arquitectes, professors, historiadors o crítics d’art, i amb la presència d’una obra artística representativa de l’art.  L’objectiu és descobrir l’obra in situ i així poder apreciar el seu valor artístic.

Aquest pintor alacantí (Alacant, 1826 – Alacant, 1901), de mare francesa i pare centreeuropeu, va estudiar a l’Escola de Belles arts de Sant Ferran de Madrid, on va tindre per mestres a Federico de Madrazo i Carlos Lluís de Ribera. En 1861 va viatjar a París per a completar la seua formació. Va destacar en dibuix i perspectiva, obtenint en 1860 la Medalla de Plata en l’Exposició provincial celebrada a Alacant. En 1863 va viatjar a Roma gràcies a la primera pensió per a l’ampliació d’estudis atorgada per la Diputació Provincial d’Alacant.

Comptarem en l’acte amb José Luis Antequera, Doctor en Història de l’Art per la Universitat de Múrcia i Màster en Anàlisi i Autenticació d’obres d’Art per la Universitat de València i amb la restauradora d’obres d’art, Gemma Mira Gutiérrez, Llicenciada en Belles arts amb especialitat en Conservació i Restauració d’Obres d’Art per la Universitat Sant Carles de València.

.

13 març