Descobreix una obra d’art: Interior de la basílica Sant Francesc d’Assís de José Benlliure

5 maig / 7:00 PM - 8:30 PM

Obra “Interior de la basílica San Francisco de Asís” de José Benlliure

Aquesta iniciativa, en la línia del consolidat cicle “Descobreix una obra d’art”, pretén al mateix temps descobrir i posar en valor el patrimoni alacantí.  De la mà d’arquitectes, professors, historiadors o crítics d’art, i amb la presència d’una obra artística representativa de l’art.  L’objectiu és descobrir l’obra in situ i així poder apreciar el seu valor artístic.

Pintor: José Benlliure. (Cañamelar, 1855 – València, 1937)

Pintor espanyol que va cultivar la temàtica costumista i el retrat. Germà del pintor Juan Antonio i de l’escultor Mariano, va començar els seus estudis artístics als dotze anys al costat de Francisco Domingo Marqués. Després de passar una temporada a Madrid, en 1879 es va traslladar a Roma, on va ser director de l’Acadèmia Espanyola de Belles Arts entre 1903 i 1913. Guanyador de terceres medalles en les Exposicions Nacionals de 1876 i 1878 i primera en la de 1887. Va viatjar per Algèria i el Marroc. Després de la seua mort, la seua casa i estudi van ser convertits en museu. L’artista va donar en 1917 al Museu Nacional d’Art Modern l’obra Autoretrat, que va passar, en 1971, al Museu del Prado.

Conferenciant: Ana Satorre Pérez

Llicenciada en Història (1997) pel Dp. de Prehistòria, Història Antiga i Arqueologia de la Universitat d’Alacant. Estudis de postgrau: 1r i 2n curs de doctorat del programa d’Antiguitat de la Universitat d’Alacant i Certificat d’Aptitud Pedagògica per la mateixa Universitat. Diploma en Exposicions Temporals per la Universitat CEU UCH de València. Des de 1998 a 2002 va ser redactora del Catàleg d’Espais Protegits del PGOU de Crevillent, actualment en vigor i coautora del Projecte Museològic del Museu Monogràfic Marià Benlliure de Crevillent en 2003 i del Programa de Necessitats del projecte d’Implantació Museogràfica del Museu Arqueològic Municipal de Crevillent de 2008. De 2005 a 2012 va procedir a catalogar tots els fons del Museu Monogràfic Municipal Marià Benlliure de Crevillent. Des del 2012 fins a l’actualitat, és tècnica de cultura de l’Ajuntament de Crevillent ocupant diversos càrrecs com ara la direcció de la Casa Municipal de Cultura José Candela Lledó, la Biblioteca “Enric Valor” i l’Atenea Municipal de Cultura.

5 maig

Casa Municipal de Cultura José Candela Lledó