Art a la Casa Bardín. Trobada entre Jesús Tarruella i Felisa Martínez, artista i comissària de l’exposició “On habita el silenci”

15 març 2023 / 5:00 PM - 6:00 PM

Descarregar full de sala

L’exposició pretén exhibir obres inèdites de l’artista Jesús Tarruella (Villena, 1962). Amb sobrat mestratge, al llarg de més de 30 anys, el professor ha fotografiat gran part dels edificis que componen el patrimoni industrial i el llegat arquitectònic que ha deixat la industrialització a Espanya. En aquesta ocasió, busquem mostrar el seu treball més personal, exposant, no únicament fotografies de grans edificis industrials, sinó també de llocs més “banals”, connectats amb l’abandó, que ens transporten a un parador de deterioració, de destrucció..

Objectius:

1.- Reviure la memòria històrica més recent. Reflexionar sobre el  que suposa la pèrdua existencial dels “valors d’ús” i les conseqüències d’una Espanya buida i despoblada. Parlar d’identitat; sensibilitzar sobre la importància de salvar aqueixos territoris i aqueixes “arquitectures perdudes’’, que formen part del nostre passat.

2.- Mostrar la facilitat amb la qual Tarruella transcendeix els cànons del “documentalismo fotogràfic”, així com una visió conceptual i un llenguatge pròxim al de la coneguda “nova objectivitat”, composta a partir de preses en clau minimalista i pictòriques.

3.- Homenatjar a qui ha sigut “mestre de mestres”. Tarruella ha format a tota una saga de fotògrafs rellevants, entre els quals cal destacar a Sergio i Raúl Belinchón, Eduardo Nave, Albert Corbí, Carlos Luján, Ana Raquel Leiva, tenint sempre per bandera (durant 34 anys) transmetre els seus assentats i madurs coneixements a tants deixebles que han passat per les seues aules, a l’Escola d’Art i Superior de Disseny d’Alcoi, compartint vivències artístiques amb figures de l’àmbit alacantí com Albert *Adsuara i Antonio Alcaraz, entre molts altres.

4.- Finalment, busquem donar suport a una de les disciplines artístiques més solvents i que major auge està tenint dins de l’art en les últimes dècades: la fotografia.

Descarregar full de sala

15 març 2023

Telèfon
Correu electrònic