Presentació del llibre De Villa a Ciudad. El sexenio democrático en Elche (1868-1874) de Francisco de Borja Rodríguez Valverde

11 maig 2023 / 7:00 PM - 8:00 PM

Aquesta obra és fruit del ric patrimoni documental que conserva i atresora l’Arxiu Històric Municipal d’Elx. Amb això s’ha desenvolupat un període concret de la història local: el Sexenni Democràtic (1868-1974). Una etapa històrica complexa que s’ha narrat a l’obra, pas a pas, per comprendre i explicar què passa al municipi il·licità. Elements clau com la participació de l’il·licità Capità Lagier a la Revolució de 1868, la visita d’Amadeu I al municipi i la concessió del títol de ciutat, el paper de persones com Emigdio Santamaría, Aureliano Ibarra o Pascual Llopis o l’arribada del telègraf a la ciutat són alguns factors clau que resumeixen el temps estudiat i descrit.

Les juntes revolucionàries, governs provisionals, destitucions a cop de militars, altercats a les eleccions així com les notícies de possibles atacs carlins al municipi, són els diversos escenaris en què es desenvolupa la intrincada però interessant vida il·licitana en aquest període. De Villa a Ciudad. El sexenio democrático en Elche (1868-1874) és el canvi substancial del municipi al qual estarà per vindre dècades després.

11 maig 2023
Categoria d'Esdeveniment:

Telèfon
Correu electrònic
Visualitza el lloc web de Organitzador

Biblioteca Pedro Ibarra
Santísimo Cristo de Zalamea, 1